Volg ons op:

Dit is Jeroen, praktisch vanaf het eerste uur onderdeel van FairSterk. Heeft al veel klanten geholpen om van de werving een specialisme te maken. In het weekend staat hij op het hockeyveld en/of in de kroeg met zijn vrienden om een biertje te doen! Oh ja, een goede woordgrap kan hij zeer waarderen. Zijn gesprekken kunnen over van alles en nog wat gaan.

Hé Jeroen! Vertel, wie ben je?

Ik ben Jeroen Vermeulen, 27 jaar en woonachtig in het Rotterdamse. In mijn werkende leven ben ik flink wat jaartjes geleden begonnen bij Van ’t Hart, een autoverhuurbedrijf in Kralingen. Hier heb ik in totaal zo’n 8 jaar gewerkt, onder andere tijdens mijn studie Small Business & Retail Management.

Na mijn studie ben ik mijn carrière begonnen in de sales en marketing. Het marketing gedeelte heb ik ondervonden in de Domotica (automatiseringsoplossingen voor in huis) en vervolgens het sales gedeelte bij Dosign Engineering. Bij Dosign ben ik destijds aangenomen door Kees en van hem heb ik de fijne kneepjes van het (sales)vak mogen leren. Toen Arthur en Kees mij vervolgens vroegen de ‘gewaagde’ stap te maken naar FairSterk heb ik niet lang hoeven nadenken.

Leuk! En wat is de reden geweest om van baan te veranderen?

Het sales gedreven detacheringswerk bleek niets voor mij en het ontbrak mij aan een échte samenwerking met bedrijven. Niet kandidaat of bedrijf staat centraal, maar eerder de geldstroom om de dienstverlening heen. Daarnaast miste ik de marketing in mijn werk en dit heb ik bij FairSterk weer ruimschoots teruggevonden.

Volg Jeroen op de FairSterk Instagram

En toen FairSterk. Wat is voor jou de reden geweest om voor FairSterk te kiezen?

Daar zijn een hoop redenen voor. Naast dat ik bij Dosign al een klik had met Kees en Arthur lag er bij FairSterk veel moois te wachten. De uitdaging, het ongewisse, de diversiteit aan werkzaamheden, het ondernemende aspect, maar vooral omdat ik ook vond dat het anders kon. Samen aan iets moois bouwen, dat trok mij wel. In de tijd dat ik bij FairSterk aan de slag ging bestonden ze krap een jaar en was er nog een hoop onzeker. Het leek me enorm tof om een nieuwe dienstverlening in de markt te zetten.

Je klinkt als een Recruitment marketeer. Wat is de grootste verandering ten opzicht van je vorige baan?

De diepgang, complexiteit en afwisseling in mijn werk. Je hebt enerzijds het werk dat continu verandert, maar daarnaast moet je constant schakelen tussen verschillende soorten bedrijven en mensen.

Bekijk onze openstaande vacatures

Hoe heb jij deze ontwikkeling doorgemaakt?

De afgelopen periode heb ik enorm veel geleerd. Zowel qua kennis, maar ook zeker qua persoonlijkheid. Bij elke klant moet je er staan, uitgaan van je eigen kracht, constant kritisch kijken naar jezelf en het werk wat je doet.

Hoe denk je te gaan ontwikkelen in de toekomst?

Ik verwacht dat projecten steeds groter en complexer worden waarbij wij nog meer als kennispartner, maar ook als projectmanager gaan fungeren. In deze rol, schakelend tussen meerdere partijen zou ik mijzelf graag nog verder ontwikkelen.

Waar ben je het meest trotst op?

Hetgeen wat we met elkaar tot op heden neergezet hebben. Eind 2016 zaten Arthur, Kees en ik nog met z’n drieën in een klein hokje. Nu is dat compleet anders; we hebben een modern, ruim kantoor, een mooi team en daarnaast hele toffe projecten. Het is het gehele plaatje waar ik trots op ben!

Heb je vragen?

Laat het ons weten

Dit is Malou, een resultaatgerichte recruitment specialist! Als Malou binnen komt dan staat ze er. Zij helpt je om verder te komen met jouw doelen, bedrijfsmatig en persoonlijk. Verder is Malou een netwerker pur sang en staat ze voor diversiteit en inclusie, mede daarom is ze naast haar werk bij FairSterk managing partner bij Ambitieuze Meisjes. Heeft ze dan nog vrije tijd? Ja! Die besteed ze in de Crossfit box of aan family-time met haar man en dochter.

Hé Malou! Vertel, wie ben je?

Ik ben Malou Muller, 33 jaar en als ‘Rotterdammert’ nu sinds een paar jaar woonachting in Ridderkerk. Daarnaast ben ik moeder, zus, getrouwd en af en toe te vinden in de Crossfit ‘box’. Kenmerken die mij omschrijven zijn: direct, positief, feminist, daadkrachtig, verbinder, nieuwsgierig, een tikkeltje eigenwijs en ongeduldig en een ‘niet lullen maar poetsen ’mentaliteit. Na een aantal jaren gewerkt te hebben binnen de culturele sector in Rotterdam, wilde ik mijzelf meer uitdagen op het commerciële vlak en heb ik de overstap gemaakt naar YoungCapital. Een mooie combinatie tussen commerciële uitdagingen en het verbinden van mensen. Vanuit YoungCapital heb ik een overstap gemaakt naar de IT branche, als Sales en Marketing manager bij Capica. Hier miste ik de sociale omgeving waarin het verbinden van mensen en het verder brengen van organisaties centraal staat. Einde zomer 2019 heb ik daarom de overstap gemaakt naar FairSterk.      

Leuk! En wat is de reden geweest om van baan te veranderen?

Het leven is te kort om te blijven zitten op een plek of in een situatie die je energie kost in plaats van oplevert. Voor mij geldt dit niet alleen voor een baan, maar in alles in het leven. Van welke betekenis wil je zijn? En voor wie? De overstap naar FairSterk maakt dat ik op verschillende manieren van betekenis kan zijn. Als Recruitment Specialist kan ik organisaties verder kan helpen met het aantrekken van nieuwe collega’s en mensen blij maken met een nieuwe baan. Een nieuwe baan die niet alleen aansluit op basis van kennis en kunde, maar die ook helemaal past bij wie zij zijn als persoon. Naast mijn werk ben ik altijd betrokken geweest bij verschillende organisaties die zich inzetten voor de emancipatie van vrouwen. Mijn inzet voor de organisatie Ambitieuze Meisjes maakt dat ik binnen mijn werk bij FairSterk ook van betekenis kan zijn voor de huidige en volgende generatie vrouwelijk talent.

Volg Malou op de FairSterk instagram!

En toen FairSterk. Wat is voor jou de reden geweest om voor FairSterk te kiezen?

FairSterk is een vernieuwende en jonge organisatie waar veel ruimte is om mee te bouwen aan de groeiambitie. Daarnaast was het echt wel tijd voor een vrouw in het team en klein lesje feminisme. Daar worden we namelijk nóg beter van! 

Je klinkt als een Recruitment marketeer. Wat is de grootste verandering ten opzicht van je vorige baan?

Bij mijn vorige werk zat ik vooral aan de voorkant van de verandering en maakte ik de echte verandering binnen de organisatie niet mee. Nu ben ik, naast de aanjager van de verandering, ook verantwoordelijk voor de gehele implementatie en optimalisatie. Een groot verschil is ook dat ik voor een bepaalde tijd bij verschillende klanten binnen zit en daardoor veel meekrijg van diverse bedrijfsculturen en beleidsvraagstukken. Én ik zie waar er nog veel werk te verzetten is, als je bijvoorbeeld kijkt naar thema’s als diversiteit en inclusie.

Hoe heb jij deze ontwikkeling doorgemaakt?

Door de variatie aan klanten en de verschillende bedrijfsculturen en vraagstukken met betrekking tot recruitment en onboarding heb ik mijzelf in een snel tempo ontwikkeld tot een breed inzetbare Recruitment Specialist. Daarnaast zie ik dagelijks welke uitdagingen organisaties hebben als het gaat om diversiteit en inclusie. Dit maakt mijn motivatie om mij hier meer voor in te zetten alleen maar groter.

Bekijk onze openstaande vacatures

Hoe denk je te gaan ontwikkelen in de toekomst?

Als organisaties de wens hebben om een meer diverse en inclusievere werkgever te zijn, dan moet je bij mij zijn. Als Recruitment Specialist Diversiteit & Inclusie help ik graag met het neerzetten en implementeren van een diversiteitbeleid. Als ik dit in de toekomst kan gaan doen dan komt mijn werk bij FairSterk én mijn werk voor Ambitieuze Meisjes samen.  

Waar ben je het meest trotst op?

Ik ben trots op de impact die we maken voor en met onze klanten. Recruitment blijft mensenwerk. Dus als het lukt om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen en hierdoor de organisatie een zichtbare stap dichterbij de groeiambitie of innovatie te brengen, dan geeft dat een kick. Daarnaast iemand blij maken met een nieuwe baan; het blijft dankbaar werk.   

Heb je vragen?

Laat het ons weten

Een ervaren rot in het recruitmentvak, maar recruit nog als een jonge hond! Kletsen over arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Zet een biertje klaar en je hebt een avondvullend programma. Mag overigens ook over voetbal, muziek of films gaan. Vincent maakte de verschuiving naar FairSterk Communicatie. Hier houdt hij zich o.a. bezig met identiteitssessies, content creatie en beheer voor diverse klanten met een communicatievraagstuk.

Hé Vincent! Vertel, wie ben je?

Vincent Hollander, 35 jaar en sinds het coronajaar 2020 woonachtig in Dordrecht. Via omzwervingen ben ik hier terecht gekomen na opgegroeid te zijn in het pittoreske Willemstad in Noord-Brabant. Niet te verwarren met Curaçao. Na mijn studie Media & entertainment Management, ik durf het bijna niet hardop te zeggen, terecht gekomen in Rotterdam. Eerst heb ik jaren in de filmbranche gewerkt. Van kleine kneuterige programma’s voor de regionale omroep tot aan de productie van dikke online virals.

Door toeval ben ik in het najaar van 2011 bij Extra Talent terecht gekomen als recruitment consultant. Hier 7 jaar met veel plezier gewerkt voordat ik kort bij Compagnon terecht kwam. Dit duurde slechts een korte tijd, waarna ik in de hete zomer van 2018 de overstap maakte naar FairSterk. In de tussentijd heb ik ook nog de opleiding Psychologie & Coaching afgerond.

Leuk! En wat is de reden geweest om van baan te veranderen Vincent?

De arbeidsbemiddeling vind ik erg leuk. Alleen voelde ik mij steeds minder thuis in de snelle, erg commercieel gedreven wereld van de uitzend- en detacheringswereld. Door bij Compagnon te gaan werken dacht ik de stap gemaakt te hebben om van grotere waarde voor een organisatie te kunnen zijn, door samen met hen inhouse te werken. Ondanks dat ik inhouse zat voelde de afstand nog steeds erg groot. Het bleef ‘vacatures’ invullen.

Volg Vincent op de FairSterk Instagram!

En toen FairSterk. Wat is voor jou de reden geweest om voor FairSterk te kiezen?

Met mijn achtergrond in de filmbranche weet ik hoe leuk én belangrijk het is om emotie over te brengen. Al langer had ik de overtuigen dat recruitment ook marketing is. Het is een heel emotioneel proces wat je juist kan én moet gebruiken in het sollicitatieproces. Toen ik deze gedachte terug zag in de vacature op LinkedIn twijfelde ik geen moment en solliciteerde ik direct. De rest is geschiedenis en ik werk hier nu met veel plezier.

Je klinkt als een Recruitment marketeer. Wat is de grootste verandering ten opzicht van je vorige baan?

Dat ik nu echt het verschil maak voor organisaties. Of het nu gaat om het herschrijven van een vacature, het opzetten van een grote recruitmentcampagne of het neerzetten van een corporate identiteit, het zorgt er altijd voor dat we het bedrijf interessanter maken voor de doelgroep. Of liever gezegd volggroep.

Hoe heb jij deze ontwikkeling doorgemaakt Vincent?

Doordat ik de stap gemaakt heb van recruitment marketeer (recruiteer) naar projectmanager voor ons communicatiebureau kan ik mijn geluk niet op. De ervaring van de filmbranche en recruitment komt hier perfect samen. Sinds dit jaar zijn we veel bedrijven ook buiten het recruitment gaan helpen. Hierdoor wordt ik continu uitgedaagd om creatief bezig te mogen zijn mét een strategische gedachte erachter. Ieder vraagstuk komt hierbij met een nieuwe aanpak. Hier kan ik van blijven leren.

Bekijk onze openstaande vacatures

Hoe denk je te gaan ontwikkelen in de toekomst?

Het samenbrengen van een strategie en vormgeving is een enorme challenge. Want, iets wat in je hoofd zit of saai op een stuk papier staat overbrengen naar uitdagende visuele aspecten is denk ik ook veel ervaring opdoen. Zeker omdat het niet perse mijn gedachte moet zijn, maar een uitwerking van de opdrachtgever. En iets neerzetten wat hun omver blaast is iets magisch. Zeker als het ook nog eens binnen tijd en budget moet blijven. Dat vraagt wat van mijn timemanagement. En als ik ergens niet heel goed in ben…

Vincent, waar ben je het meest trotst op?

Lekker cliché en klef, maar echt op het team waarmee we dit doen. Schouders eronder zetten, lachen, nieuwe dingen proberen, stevige discussies voeren en weer opnieuw iets doen om nog weer beter te worden. Daar heb je elkaar echt voor nodig. Als ik dan ook nog eens de nieuwe stagiair versla met tafeltennis kan mijn dag echt niet meer stuk. Helaas komt dat niet heel vaak voor….

Heb je vragen?

Laat het ons weten