Volg ons op:

Jeroen niet doen

Het eerste waar de meesten bij het bovenstaande aan denken is het ‘Jeroen niet doen’ filmpje van mijn naamgenoot die ergens halverwege 2017 zijn halve dorp in vuur en vlam zette. Het was echter ook hetgeen wat sommigen mij vertelden toen ik bij FairSterk aan de slag ging. FairSterk, start-up, weinig zekerheid, elke dag op-en-neer in een Ford Ka uit 19noach en uiteindelijk in de sneeuw langs de A13 staan met pech. Misschien was het inderdaad niet de meest veilige keuze. Maar goed, daar trok ik mij weinig van aan. Net als de Jeroen uit de dumperttopper heb ik het toch allemaal gedaan, 31 oktober 2016 startte ik bij FairSterk en gelukkig pakte dit voor mij wél goed uit.

(Video is alleen op Youtube zichtbaar ivm met ‘leeftijdsbeperkingen’. Maar goed, iedereen kent hem waarschijnlijk toch al wel)

Jeroen-niet-doen

Als ik nu terugkijk op de vier jaar die sindsdien gepasseerd zijn, is er veel, heel veel veranderd. De 30m² waar we destijds met zijn drieën bivakkeerden hebben we ondertussen ingeruild voor een ruim, modern kantoor. Onze dienstverlening is uitgebreider, projecten zijn groter en nog uitdagender, het aantal collega’s tegen wie ik een potje kan tafeltennissen is toegenomen en ook mijn rol is sinds eind 2016 flink veranderd.

Van recruitment naar marketing & communicatie

Als er iets is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd, is het dat klanten het niet altijd eens zijn met onze filosofie; recruitment is marketing. Als we het ze uitleggen is het ja en amen, maar puntje bij het paaltje willen ze gewoon het liefst dat we hun vacatures invullen. En als het even kan zo snel en goedkoop mogelijk.

Vaak bleef het op het gebied van marketing/communicatie dan ook bij wat posts op social media, het aanpassen van een deel van de website en het herschrijven van vacatures. Buiten dat was het gewoon werven, werven en nog eens werven. Niet echt wat ik voor ogen had toen ik bij FairSterk begon.

Succes hadden we er echter wel mee. Gestaag groeide het aantal tevreden klanten en zag ik FairSterk zich ontwikkelen. Steeds kritisch kijken naar onszelf en onze dienstverlening. Streven naar totaalprojecten waar we klanten compleet bij de hand kunnen nemen. En dat is anno 20/21 aardig gelukt. Niet alleen zijn we het jaar gestart met een waanzinnige opdracht voor de RET, terugkijkend op het afgelopen jaar hebben we ook steeds vaker recruitment en marketing kunnen combineren bij- en voor klanten.

ICE-BT

De samenwerking met ICE-BT is een mooi voorbeeld van een totaalproject. We startte hier net als bij vele andere klanten met werving, maar al vrij snel zijn we aan de slag gegaan met hun marketing. Vanuit een onderzoek naar identiteit hebben we een compleet nieuwe website ontwikkeld en werken we nu (naast werving) stap voor stap aan hun inbound marketing strategie.

Inbound marketing, wablief?

De term inbound marketing is voor vele bedrijven nieuw (zo heb ik gemerkt), maar binnen FairSterk hebben we hem al lang en breed omarmd. Met behulp van Hubspot ademen we inbound en zijn we ervan overtuigd dat elk bedrijf er goed aan doet een dergelijke strategie toe te passen.

Ook hier geldt echter dat klanten het vaak wel begrijpen wanneer we het over inbound marketing hebben, maar direct overstag gaan doen er maar weinig. Daarom zetten we voort wat we vanaf het begin doen; verbinden en veranderen!

“Wel doen”

4 jaar later heeft “Jeroen niet doen” dus plaatsgemaakt voor “Jeroen wel doen”. Waarom praten over dingen die je niet moet doen, het is beter om het te hebben over zaken die je juist wél moet doen.

Daarover gesproken; iets wat je wel moet doen, is stemmen voor de MIR verkiezing. Stemmen op mij welteverstaan. Mijn collega Kees heeft mij namelijk opgegeven voor deze verkiezing en ondanks dat het begon als geintje, vind ik winnen belangrijker dan meedoen. Stemmen kan door op deze link te klikken en als dank mag je mij gratis bellen om te sparren over inbound marketing.

Meer weten?

Neem contact met ons op.